Sodexo, FlexoGift Platformu ile Kurumsal Hediye Çeklerinin Dijital Adresi Oluyor
‘Müşterilerine yemek kartının da ötesinde dijital bir çalışan faydaları platformu sunma’ vizyonu doğrultusunda çalışmalarına hız veren Sodexo Avantaj ve Ödüllendirme Hizmetleri, pandemi ile birlikte dönüşen işveren ve çalışan ihtiyaçlarına yönelik yeni nesil kurumsal hediye platformu FlexoGift’i hayata geçirdi. Uzaktan çalışma dönemi ile birlikte çalışan motivasyonunu sağlamanın zorlaştığı, firmaların da çalışanlarına ya da iş ortaklarına sunduğu ödül ve faydalar için pratik, dijital ve çok seçenekli bir platform arayışında olduğu içgörülerinden yola çıkan Sodexo, %100 dijital olan bu platform ile işverenlere farklı kategorilerde Türkiye’nin seçkin markalarının yer aldığı bir yelpaze sunmuş oluyor.
Türkiye’nin yemek kartı alanında lider firması Sodexo, çalışan ödül ve faydaları alanında da hem işverenlere hem çalışanlara seçme özgürlüğü sunan pratik ve dijital bir platform hizmeti vermeye başladı. Sodexo’nun yeni kurumsal dijital hediye platformu FlexoGift, günümüzde değişen firma ve çalışan ihtiyaçlarına uygun olarak uçtan uca dijital bir hizmet sunuyor. Firmaların dönemsel yardımlar, performans / bağlılık ödüllendirme, satış kanalı teşvikleri ve esnek yan haklar gibi uygulamalarında faydalanabilecekleri FlexoGift platformu plastik kart ya da kağıt çekler olmadan kullanılabilecek.
Binlerce marka ve ürün FlexoGift’te
FlexoGift platformu ile firmalar birçok
farklı kategoride kurumsal hediye seçeneklerini çalışanlarına ya da iş
ortaklarına tek bir dijital platform üzerinden sunabilir hale geliyor. FlexoGift
uygulaması sayesinde çalışanlar şirketleri tarafından tanımlanan bakiyelerini FlexoGift
mobil uygulaması üzerinden istedikleri markalarının dijital çeklerine
dönüştürerek gıdadan giyime, elektronikten e-ticarete well-being uygulamalarına
kadar çeşitli kategorilerde birbirinden seçkin markalardan kendi hediyelerini
kendileri seçebiliyor. Üstelik çalışanlar kendilerine verilen hediye
bakiyelerini, birden fazla marka arasında bölüştürebiliyor, harcamadığı sürece
değiştirebiliyor ve günümüzün dünyasına uygun olarak markaların ister mağazalarından
ister e-ticaret sitelerinden harcamalarını yapabiliyorlar.
Çalışanların
iş süreçlerinde daha fazla söz sahibi olarak geleceğin çalışma biçimlerini
şekillendireceğini öngördüklerini belirten Sodexo Avantaj ve Ödüllendirme Hizmetleri
CEO’su Eda Uluca Özcan, “Yeni düzende çalışma biçimlerinin farklılaşmasıyla
birlikte çalışanların motivasyonunu ve bağlılığını sağlamak, İK profesyonellerinin
en önemli gündemi haline geldi. Yaptığımız araştırmalar, çalışanların beklentilerinin
başında ‘fark edilme’ ve ‘ödüllendirilme’nin geldiğini gösteriyor. Biz de bu
koşullar ışığında firmalara esnek ve dijital bir hediye çözümü sunabilmek, çalışanlara
da seçme özgürlüğü olan modern bir deneyim yaşatabilmek için uçtan uca dijital bir
çözüm olan kurumsal hediye platformumuz
FlexoGift’i geliştirdik. Aynı zamanda çalışan faydaları üzerine oluşturduğumuz uzmanlığımız ile dijital yetkinliklerimizi birleştirerek
firmalar, çalışanlar ve üye iş yerlerini kapsayan ekosistemimizde büyük bir değer
zinciri yarattık” dedi.
Her iki firmadan biri çalışan
motivasyonunu sağlamakta zorluk çekiyor
Sodexo’nun
FlexoGift dijital hediye platformu için GFK Araştırma Hizmetleri ile başta
İstanbul olmak üzere Ankara, İzmir, Kocaeli, Bursa ve Antalya’dan hem beyaz hem
mavi yaka 600’den fazla çalışan ve çeşitli sektörlerde faaliyet gösteren
300’den fazla kurum ile gerçekleştirdiği “Kurumların Ödüllendirme-Teşvik,
Yardım ve Yan Haklar Araştırması”na göre firmaların %76’sı çalışan
memnuniyetini ölçüyor ve takip ediyor. Öte yandan pandemi döneminde firmaların en
çok zorlandığı konuların başında %56 ile çalışan motivasyonunun korunması
geliyor.
Çalışanların %45’i şirket hediye ve faydalarını
kendisi seçmek istiyor
Yeni düzende çalışanlar için
de esnekliğin ve kişiselleştirmenin önemli olduğunu belirten Sodexo Avantaj CEO’su
Eda Uluca Özcan; “Artık her şeyin temelinde çalışan deneyimi yatıyor. Araştırmamıza
göre çalışanların %50’ye yakını motivasyonlarını en fazla arttıracak
unsurun şirketleri tarafından sunulacak maddi takdir ve hediye olduğunu belirtiyor. Öte yandan uzaktan çalışma ile birlikte
çalışanların ihtiyaçları kişiden kişiye değişiyor, tek ve aynı çözüm tüm
çalışanlara uymuyor. Çalışanların %45’i şirketi tarafından sağlanan yan
hakların esnek olmasını ve kendi istediği faydadan özgürce yararlanabilmeyi
istiyor. Araştırmaya katılanların %95’i esnek yan hak ve ödüllendirme
uygulamalarının şirkete bağlılıklarını ve motivasyonlarını arttıracağını
belirtiyor” dedi.
FlexoGift kurumsal dijital
hediye platformunu da bu bakış açısıyla geliştirdiklerini beliten Eda Uluca
Özcan şunları söyledi:
“FlexoGift kurumsal
dijital hediye platformumuz ile çalışanlara zengin ve yeni nesil kategorilerde
birbirinden farklı markalardan seçme özgürlüğü sağlarken, firmaların hediye
seçme, tedarik etme, dağıtma gibi operasyonel süreçlerini ise tamamen yok
ediyor ve dijitale taşıyoruz. FlexoGift ile verimlilik sağlama, motivasyon ve
çalışan bağlılığı yaratma gibi konularda şirketlerin ihtiyacına uygun, esnek
yan haklar alanında yeni nesil bir çözüm sunuyoruz. Böylece hem şirketler daha
rahat ve hijyenik bir operasyon yürüterek çalışan motivasyonunu arttırıyor, hem
de çalışanlar dijital hediye çeklerini istedikleri şekilde değerlendirerek ihtiyaçlarına
göre seçme özgürlüğü elde ediyor” dedi.