Dijital Ödemede Lider Z Kuşağı
Sodexo Avantaj ve Ödüllendirme Hizmetleri, kuşaklarına göre kullanıcılarının harcama dinamiklerini analiz etti. Araştırmanın sonucuna göre Baby Boomers kuşağı geleneksellikten uzaklaşmazken, iş hayatına yeni atılan Z kuşağı, salgın şartlarının getirdiği dijitalleşmeye en hızlı adapte olan ve en hareketli kuşak.
Yemek
kartı sektörünün lideri Sodexo Avantaj ve Ödüllendirme Hizmetleri, pandemi sonrası
Baby Boomers (Bebek Patlaması), X, Y ve Z kuşaklarının Sodexo bakiyelerini harcama
trendlerini analiz etti. Araştırmaya göre en yüksek bakiyeli yemek harcamalarını
Baby Boomers kuşağı yaparken, Z kuşağında ise yemek başı bakiye kullanımı düşüyor,
ayın son haftasına gelindiğinde ise kullanıcıların yarısının bakiyesi bitmiş
oluyor.
Z kuşağı dijitalleşmede
lider
Kuşaklara
göre Sodexo yemek kartı kullanım dağılımına bakıldığında, kullanıcıların yüzde 60’a
yakını Y kuşağından oluşuyor, bu kuşağı sırasıyla X, Z ve Baby Boomers takip ediyor.
Henüz iş hayatında azınlıkta olmasına rağmen salgın şartlarının getirdiği
dijitalleşmeye en hızlı adapte olan Z kuşağının yüzde 47’si alışverişlerinde mobil
ödemeyi tercih ediyor, bu rakam kullanıcı olarak en yüksek paya sahip olan Y kuşağında
yüzde 39, X kuşağında ise yüzde 31.
Y ve Z kuşağı daha
çok mekan değiştiriyor
Yapılan araştıYemek kartı sektörünün lideri Sodexo Avantaj ve Ödüllendirme Hizmetleri, pandemi sonrası Baby Boomers (Bebek Patlaması), X, Y ve Z kuşaklarının Sodexo bakiyelerini harcama trendlerini analiz etti. Araştırmaya göre en yüksek bakiyeli yemek harcamalarını Baby Boomers kuşağı yaparken, Z kuşağında ise yemek başı bakiye kullanımı düşüyor, ayın son haftasına gelindiğinde ise kullanıcıların yarısının bakiyesi bitmiş oluyor.
Z kuşağı dijitalleşmede
lider
Kuşaklara
göre Sodexo yemek kartı kullanım dağılımına bakıldığında, kullanıcıların yüzde 60’a
yakını Y kuşağından oluşuyor, bu kuşağı sırasıyla X, Z ve Baby Boomers takip ediyor.
Henüz iş hayatında azınlıkta olmasına rağmen salgın şartlarının getirdiği
dijitalleşmeye en hızlı adapte olan Z kuşağının yüzde 47’si alışverişlerinde mobil
ödemeyi tercih ediyor, bu rakam kullanıcı olarak en yüksek paya sahip olan Y kuşağında
yüzde 39, X kuşağında ise yüzde 31.
Y ve Z kuşağı daha
çok mekan değiştiriyor
Yapılan
araştırma Baby Boomers kuşağının, X, Y ve Z kuşaklarına göre daha geleneksel bir
tablo çizdiğini ortaya koyuyor. Baby Boomers kuşağı restoran harcamalarının yüzde
35’ini 12.00 - 14.00 saatleri arasında yaparken Z kuşağının harcama saatleri 14.00
sonrasında yoğunlaşıyor. Araştırmaya göre Baby Boomers kuşağı harcama yaptıkları
restoranlara da daha sadık. Mayıs – Ağustos 2021 tarihlerini kapsayan verilere
göre, Y ve Z kuşakları X kuşağına göre yüzde 23, Baby Boomers’a göre yüzde 38
daha fazla mekân değiştiriyor.
Tüm kuşaklar “kebap”
tercih ediyor
Aynı
analizde bir diğer ilgi çekici veri ise Sodexo kullanıcılarının yemek tercihlerinin
büyük bir çoğunluğunu kebaptan yana kullanması. Geleneksel yemekleri tercih eden
Baby Boomers yüzde 34’lük bir oran tüm kuşaklar arasında en fazla kebap
harcaması yapan kuşak olurken, Z kuşağı diğer kuşaklara göre açık ara fark ile en
fazla fast food tüketimi yapan kuşak olarak dikkat çekiyor.rma Baby Boomers kuşağının, X, Y ve Z kuşaklarına göre daha geleneksel bir
tablo çizdiğini ortaya koyuyor. Baby Boomers kuşağı restoran harcamalarının yüzde
35’ini 12.00 - 14.00 saatleri arasında yaparken Z kuşağının harcama saatleri 14.00
sonrasında yoğunlaşıyor. Araştırmaya göre Baby Boomers kuşağı harcama yaptıkları
restoranlara da daha sadık. Mayıs – Ağustos 2021 tarihlerini kapsayan verilere
göre, Y ve Z kuşakları X kuşağına göre yüzde 23, Baby Boomers’a göre yüzde 38
daha fazla mekân değiştiriyor.
Tüm kuşaklar “kebap”
tercih ediyor
Aynı
analizde bir diğer ilgi çekici veri ise Sodexo kullanıcılarının yemek tercihlerinin
büyük bir çoğunluğunu kebaptan yana kullanması. Geleneksel yemekleri tercih eden
Baby Boomers yüzde 34’lük bir oran tüm kuşaklar arasında en fazla kebap
harcaması yapan kuşak olurken, Z kuşağı diğer kuşaklara göre açık ara fark ile en
fazla fast food tüketimi yapan kuşak olarak dikkat çekiyor.